Istota Big Data we współczesnym biznesie

Coraz częściej w biznesie możemy słyszeć dwa krótkie słowa, pod którymi kryje się…no właśnie, co? Czy wiemy, czym jest Big Data? W jaki sposób funkcjonuje i z czym to się je? To narzędzie daje nam ogromną ilość informacji, jednocześnie wzbudzając niemałe informacje. Przeanalizujmy istotę Big Data i zastanówmy się: co może nam, ludziom biznesu zaoferować?

Big Data – co to jest?

Jeżeli mielibyśmy stworzyć coś na kształt konkretnej definicji termonu Big Data, moglibyśmy zdecydować się na coś takiego: Big Data to legalne gromadzenie informacji z najróżniejszych źródeł, a następnie ich analizowania i wykorzystywania do własnych celów. Możemy pomyśleć o tym jako ogromnej studni lub potężnego banku informacji. Po odpowiedniej analizie tworzy się profil konsumenta i wykorzystuje w różnych celach, lecz najczęściej jest to zwiększenie sprzedaży poprzez odpowiednie targetowanie.

Czy to legalne?

Czy gromadzenie takich danych nie godzi w naszą prywatność? Otóż nie! Wszystko to jest prowadzone zgodnie z prawem. A jakie informacje są gromadzone? Posłużmy się kilkoma przykładami. Instalujemy aplikację naszego ulubionego sklepu internetowego. Przeglądając poszczególne kategorie, mierzony jest czas, jaki spędzamy na nich i wielkość transakcji przeprowadzanych w niej.

Bańka, która ciągle rośnie

Ilość danych, które można zgromadzić, jest już praktycznie niemożliwa do zmierzenia i co lepsze: stale rośnie! Każda najdrobniejsza akcja, to kolejna cegiełka do tego wielkiego banku informacji. Będąc przedsiębiorstwem, musimy sami określić, co jest dla nas przydatne. Zadaniem analityków jest prawidłowe uszeregowanie informacji i przygotowanie ich do wykorzystania w działalności.

Odpowiednie ręce

Siła Big Data jest przepotężna i może pomóc organizacjom lepiej poznać własnych klientów. To, czy zostaną wykorzystane w sposób bezpieczny i niewyrządzający szkód użytkownikom, zależy tylko od poziomu wyszkolenia naszej kadry analitycznej. Najważniejsze jest jedno: wszystko, aby nie zaszkodzić. Każdy z nas, czy tego chce, czy nie, ciągle dokłada swoje informacje do Big Data.