Content marketing dla początkujących

content marketing

Co przychodzi wam do głowy, gdy myślicie o marketingu? Klasyczne myślenie mówi pewnie o wizji spotów reklamowych, billboardach czy nawet drogich kampaniach. Dziś jednak dzięki używaniu tak potężnego narzędzia, jakim jest właśnie Internet, da się zauważyć coraz częstsze wykorzystywanie najróżniejszych sposobów na promowanie marki. Jednym z nich jest tzw. content marketing. Na czym on polega?

Jaki jest cel takiego rozwiązania?

Przede wszystkim, content marketing jest nastawiony szczególnie na budowanie relacji z każdym klientem. Jego celem jest pozyskanie klienta, który będzie wracał i będzie przywiązany do produktów lub usług, a dąży się do tego poprzez regularną publikację treści, które są nie tylko formą reklamy, ale przede wszystkim są wartością same w sobie. To działanie nastawione na długi horyzont czasowy, stąd też nie oczekujmy, że od razu otrzymamy wymierne efekty!

Formy content marketingu

Tworzenie content marketingu może przyjąć różne formy: od tych najprostszych jak artykuły, po te najbardziej kreatywne od niespotykanych infografik, prezentacji, webinarów czy kilku minutowych filmów. Może wam się wydawać, że forma publikacji to tylko nasze widzimisię jednak nie jest to prawda! Algorytmy Google bardzo przychylnym okiem patrzą na to, że treść, którą przygotujemy, będzie bardzo wysokiej jakości, więc ciężka praca naprawdę popłaca!

podstawy  marketingu internetowego

Kilka opcji

Aby prowadzić efektywne kampanie z zakresu content marketingu, możemy wykorzystywać kilka ciekawych wyjść. Pierwszym z nich jest publikacja tychże treści na własnej stronie internetowej. Zwykle odnoszą się one do produktów danej firmy, jednak nie w sposób znany z marketingu relacyjnego. Jest całkowicie inaczej: mowa tutaj o głównie o poradach: jak wykorzystać/naprawić/ulepszyć dany przedmiot, aby działał on w najlepszy sposób dla nas. Czy to nie świetny pomysł?

marketing dla każdego

Podsumowanie

Coraz więcej firm korzysta z marketingu treści jako kapitalnego sposobu reklamowania firmy. Dzisiejszy świat biznesu jest całkowicie inny niż jeszcze kilka lat temu i nie możemy sobie pozwolić na popełnianie takich błędów jak pozostawanie za konkurencją. Na co wiec czekasz?