Prowadzenie firmowego fanpage’a

Fanpage naszej firmy jest niejako naszą wizytówką i powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby świadczył on jak najlepiej o naszej działalności. Jego prowadzenie jest bardzo wymagającym zadaniem, gdyż publikowane treści muszą w jakiś sposób działać na naszych klientów, bądź budować z nimi relację. Pewnie zdajemy sobie sprawę z tego, że mamy kilka możliwości w prowadzeniu firmowego fanpage’a, a dziś przedstawimy je wam w sposób prosty i przyjemny

Wszystko po naszemu

Pierwsza myśl, to ta, że prowadzimy wszystko samodzielnie. Teoretycznie, wydaje się to najtańszą opcją ze wszystkich, lecz wymaga ona posiadania odpowiedniej wiedzy, aby robić to efektywnie! Uczestniczenie w odpowiednich szkoleniach, wykładach czy webinarach kosztuje – a sam koszt nie jest liczony wyłącznie w naszych pieniądzach, ale także poświęconym czasie. Dodatkowy czas poświęcimy na prowadzenie dialogu z naszymi Klientami. Gdy do doliczymy do tego przygotowywanie strategii, monitorowanie opinii czy optymalizowanie wszelkich kampanii – koszt czasowy jest ogromny.

Praca specjalistów

Innym podejściem jest oddanie tego działania w ręce na przykład agencji lub pojedynczego specjalisty w tym zakresie. Jak można sobie wyobrazić, oba podmioty są istnymi specami i social media to dla nich chleb powszedni. Dzięki skorzystaniu z usług takiej firmy bądź osoby jesteśmy w stanie całkowicie poświęcić się innym obszarom w prowadzeniu firmy, takim jak, chociażby pozyskiwanie nowych kontaktów. Niestety to rozwiązanie ma swoje wady, a największą z nich jest to, że… mają one duża ilość klientów, przez co nie są w stanie podejść do naszego fanpage’a w taki sposób, jaki zrobilibyśmy to my.

Podsumowanie

Wybór sposobu prowadzenia fanpage’a naszej firmy zależy wyłącznie od nas. Jeżeli czujemy się specjalistami w tej dziedzinie, możemy pokusić się o robienie tego na własną rękę. Wszystko zależy jednak od tego, jak wygląda nasz budżet oraz tryb pracy. Nie każdy przedsiębiorca potrafi efektywnie działać na tak wielu płaszczyznach i w tak wielu dziedzinach, stąd tez może lepszym pomysłem będzie oddanie tego w ręce kogoś, kto zajmuje się social mediami na co dzień.