Przygotowania do pierwszego spotkania z klientem

spotkanie z klientem

Załóżmy, że pracujesz w dziale sprzedaży pewnej firmy. Skoro jesteś w tej branży, to nie obejdzie się bez spotkań z klientami! Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że kiedyś trzeba zacząć, a przed kilkoma z was staje wizja „debiutu”. Czego się spodziewać na pierwszym takim spotkaniu? Czy trzeba się do niego specjalnie przygotowywać? Sprawdźmy to!

Pewność siebie

Nieważne jak się pewnie się czujemy w kwestiach międzyludzkich, nasze premierowe spotkanie z klientem, zarówno tym stałym, jak i potencjalnym będzie dla nas bardzo stresującym momentem. Naprawdę wymaga to ogromnej pewności siebie, aby przyjść do biura obcej nam osoby i przy pomocy przedstawianej oferty zwalić ją z nóg. Nie możemy oczywiście niepotrzebnie „lać wody” niczym na wypracowaniu w szkole. Jak przygotować się do takiej okazji?

prezentacja biznesowa

Prostota

Na samym początku warto zrozumieć prostą zasadę: im mniej, tym lepiej. Wiemy, że zależy wam na pokazaniu waszej firmy w jak najlepszym świetle. Jednak sprawy wyglądają inaczej: długie, rozlazłe prezentacje pełne pustego gadania i czy przytłoczenie ogromem liczb bywa zabójcze. Warto pokazać potencjalnemu klientowi to, co robi twoja firma i kim jest na rynku, jednak ważniejsze jest coś innego. Pokaż w swojej ofercie, co klient zyska na współpracy akurat z tobą! Jaki problem rozwiąże twój produkt lub usługa? Jakie korzyści odniesie? Odpowiedź na to pytanie jest ważniejsza, niż ci się wydaje!

Przygotowanie

Tak naprawdę musimy pamiętać o tym, że jeżeli dobrze przygotujemy się do prezentacji oferty, tym trudniej będzie cię wybić z rytmu, a co za tym idzie – stres nie będzie niszczył owoców naszej pracy! Oczywiście nie trzymajcie się twardo określonego przebiegu. Pozwólcie sobie na szczyptę luzu, którą sprawi, że wasz kontakt z odbiorcami będzie bardziej naturalny i żywy. Nie podawajcie suchych faktów, które nie są interesujące, a gdy pojawi się jakiekolwiek pytanie — pomóż w rozwianiu wątpliwości.

spotkanie biznesowe

Podsumowanie

Spotkanie z potencjalnym klientem bywa bardzo stresujące, jednak gwarantujemy wam, że gdy będziecie to robić dostatecznie często, staniecie się specjalistami w tej kwestii. Pamiętajcie o jednym: nie zawsze wrócicie z tarczą. Nie każdy klient będzie gotowy do zamknięcia transakcji, czyli nie będzie zainteresowany naszą ofertą. To jednak nie koniec świata!